Zásnuby s PPF nevyšly. Kam zamíří Moneta?

Post Image

Zásnuby s PPF nevyšly. Kam zamíří Moneta?

Play icon
21 minut
Tomáš Spurný

Tomáš Binter

Jednání o spojení Monety s Air Bank a českým a slovenským Home Creditem skončila neúspěšně. Kterým směrem se teď banka pod vedením Tomáše Spurného vydá? A může se plán na fúzi ještě vrátit do hry? Rozhovor s bankéřem, jenž už po maturitě emigroval ze socialistického Československa, protože si chtěl žít po svém, aniž mu někdo bude říkat, co je správné a co ne.

Jaký vztah máte ke kočkám?

Mnohem raději mám psy než kočky, v čemž jsem, myslím, v souladu s běžnými českými statistikami.

Ptám se proto, že zatímco v bance se od vašeho nástupu změnilo téměř všechno, kocour jako symbol zůstává. Bude to tak i nadále?

Náš kocour dělá dobrou práci, pomáhá nám udržovat kontinuitu. GE Money Bank měla znalost značky kolem 50 procent, my dnes máme s Monetou zhruba 40 procent, což po necelých třech letech není špatné. Dokud nás bude kocour v dobrém slova smyslu propojovat s minulostí, necháme si ho.

Sázíme na vlastní růst

Kterým směrem se bude ubírat strategie Monety poté, co byla ukončena jednání o fúzi s Air Bank a Home Creditem?

Moneta od vstupu na burzu drží strategii organického růstu. A čísla ukazují, že to funguje. V roce 2018 rostl objem vkladů českých domácností zhruba o deset procent, u nás to bylo kolem čtrnácti. Úvěry v retailovém bankovnictví rostly o osm procent, a u nás to bylo nějakých dvacet.

Jak se vyvíjejí úvěry v podnikatelské oblasti?

Nepůsobíme v oblasti korporátního bankovnictví, ale zaměřujeme se na malé podnikatele. Ať už jsou to bílé, či modré límečky. To je náš druhý pilíř, vedle banky pro domácnosti jsme i bankou pro lidi, kteří se živí vlastníma rukama či vlastním mozkem. V této oblasti rosteme v úvěrech více než šedesátiprocentním tempem.

Proč jsou vaším cílem právě malí podnikatelé?

Zaměřením na tyto dva pilíře se snažíme řešit dlouhodobý problém banky. Monetě, respektive předtím GE Money, více než osm let klesaly úrokové výnosy. Proto jsme se snažili najít takové oblasti trhu, v nichž budeme schopni konkurovat a úspěšně růst.

Urychlila by ten růst zamýšlená fúze?

Podpořte Reportér sdílením článku