Kroupy, bouřky a jeden dres

Post Image

Kroupy, bouřky a jeden dres

Play icon
15 minut

foto Lukáš Bíba

Býval nadějným atletem a ke sportu má dodnes vřelý vztah. Navíc není zvyklý měnit dres. Matador českého pojistného byznysu Martin Žáček (52) je už čtyřiadvacet let věrný jedné firmě. O přírodních katastrofách, českých řidičích, ale i potřebě rychlé pomoci toho ví víc než kdokoli jiný.

Je pojišťovák v létě nervóznější než v jiném období roku?

Záleží na předpovědi počasí. V létě určitě dochází častěji ke kalamitním situacím – vichřicím, krupobití či povodním. Potvrzuje se to i historicky. My se snažíme klienty při nepřízni počasí předem varovat.

Jak?

Máme na to speciální službu, která posílá klientům podle jejich PSČ varování formou SMS zprávy. Klienti se mohou alespoň připravit, a tak omezit škody.

Ve vedení pojišťovny jste zažil ničivé povodně 1997 i 2002. Co v takovou chvíli pojišťovna dělá jako první?

Nejdůležitější je pomoci lidem. Takové velké události jako povodně se nestávají z hodiny na hodinu. Pojišťovna se tudíž může nachystat, poskytnout klientům informace, připravit týmy techniků k výjezdům a pak samozřejmě co nejrychleji začít vyplácet zálohy na pojistné plnění.

Pro pojišťovny pak při takových velkých škodách hraje klíčovou roli jejich vlastní zajištění.

Kdyby nebyly zajištěny, pak by pojišťovny v České republice při povodních roku 2002 vesměs zanikly. Národohospodářská škoda tehdy činila 67 miliard korun. Pojišťovny zaplatily 35 miliard korun, z toho skoro třicet miliard přiteklo od zajišťoven ze zahraničí.

Nepodceňujte úrazy

Teď je doba dovolených a cestování. Pojišťujeme se na ně dostatečně?

Podpořte Reportér sdílením článku