V jedné ruce pojistka, v druhé kozí sýr

foto Michael Tomeš

Je šéfem a více jak třetinovým vlastníkem velké finančně-poradenské firmy, ke které chce přidat ještě novou pojišťovnu. A jako osobní byznys provozuje síť bister a prodejen čerstvých potravin. Pracovní život Petra Borkovce se pohybuje od investic, pojistek a hypoték až k biovejcím a farmářskému sýru.

Nedávno jste oznámili, že Partners plánují založit vlastní životní pojišťovnu. Proč se do toho pouštíte?

Známe trh, víme, co na něm chybí, a myslíme si, že máme co nabídnout. Zákaznická zkušenost, kterou zažívají mnozí klienti, není ideální. Navíc je na trhu příliš složitých produktů s desítkami stran pojistných podmínek a velkým množstvím výluk, tedy výjimek, které pojišťovna nehradí. Výhoda bude i v tom, že pojišťovnu stavíme na zelené louce a spíše jako technologickou firmu s vlastním systémem, jenž umožňuje věci, které jiní neumí. Například online sjednání a možnost stanovit kaž­dému individuální cenu a pojistit každého, i když již měl zdravotní problémy.

V čem bych jako případný klient měl poznat ten rozdíl?

Myslím, že byste měl poznat rozdíl minimálně v počtu stran pojistných podmínek, jejich jednoduchosti a naprostém minimu výluk. Bude tam snad jen výluka na jadernou válku. Věřím, že rozdíl poznáte i v zákaznickém zážitku a transparentní komunikaci.

To ale tvrdí skoro každá pojišťovna, že je dobrá v plnění vůči klientům.

My se ovšem chceme soustředit jen na vážná životní rizika a tam není vlastně žádný prostor pro debatu o tom, zda k události došlo a má být kryta pojistným, nebo ne. My v těchto případech prostě chceme plnit, protože nejde jen o klienty pojišťovny, ale chráníme tím klienty Partners a našich poradců, kterým se staráme o všechny finance – hypotéky, investice, spoření atd. Prostě si nemůžeme dovolit neplnit.

Která jsou ta opravdu vážná rizika?

Jsou vlastně tři. Umřu. Jsem střednědobě pracovně neschopen, tedy nemám příjem dva a více měsíců. A jsem dlouhodobě pracovně neschopen. Přijdu o část nebo celý příjem z jakéhokoliv důvodu. To jsou ta skutečná a vážná rizika. Krátkodobou pracovní neschopnost, drobné úrazy či nemoci nemá řešit pojištění, ale finanční rezerva. Proto pojišťovnu stavíme právě na klíčových rizicích, která nejvíc ohrožují příjem lidí a kde není prostor pro podvody a diskuse.

Jak velký podíl na trhu rizikového životního pojištění byste chtěli získat do pěti let od startu?

Myslím, že jsme schopní se dostat během pěti let na dvě procenta trhu. Dlouhodobě bychom se chtěli dostat výše, řekněme k pěti procentům.

Budete ve své síti poradců dál prodávat i produkty jiných pojišťoven. Nebude jim vadit, že jim konkurujete?

Podpořte Reportér sdílením článku