Jak miniaturizovat objem a vydělat

Když Coca-Cola zmenší objem lahve, hospodští zavětří příležitost.

Největší hráč na trhu s nealkoholickými nápoji se vrací do restaurací a kaváren s dvoudecilitrovými lahvemi. Coca-Cola přitom před necelými třemi lety s ikonickými miniaturními lahvemi s reliéfem skončila a nahradila je třetinkami. Hlavním důvodem, který tehdy Coca-Cola v Česku uvedla, byla nová evropská regulace označení výrobků. Lahev byla prý příliš malá na to, aby se na ni vešly veškeré požadované údaje, a společnost se tehdy rozhodla, že nebude investovat do nových lahviček s novými papírovými etiketami.

Tehdy na tom pijáci coly vydělali, protože konečná cena zůstala v řadě restaurací stejná (nákupní cena mezi dvojkou a třetinkou se lišila minimálně). Nyní se Coca-Cola rozhodla pro návrat dvoudecovky, třetinka však na trhu zůstane. Restauratéři si mohou vybrat.

Podle zkušenosti autora této glosy a nestřídmého pijana coly část kavárníků neváhá a miniaturizuje. Tedy miniaturizuje objem, nikoli cenu.

Po zavedení EET jde (pro některé) o další záminku, jak ceny (reálně) skokově zvýšit. Pro Coca-Colu, která se chystá prodej menších balení v barech a kavárnách podpořit, jde tentokrát spíš o vítaný marketing v rámci „boje“ proti obezitě, kvůli kterému je často na tapetě.

Podpořte Reportér sdílením článku