Nejkrásnějšího veterána mají nadšenci z Chropyně

Post Image

Nejkrásnějšího veterána mají nadšenci z Chropyně

Play icon
14 minut
Figoni v Chantilly.

foto archiv

Vůz Talbot Lago T26 GS byl desítky let zavřený v garáži. Když ho majitelé Chropyňské strojírny koupili, přišly jim z Kalifornie čtyři velké bedny – ve dvou byl přední a zadní díl karoserie, zbylé obsahovaly deset menších beden a sedmdesát tři malých krabiček s díly. O tři roky později s ním moravští automobiloví nadšenci, otec a syn Kudelové, vyhráli prestižní soutěž historických vozidel Concours d’Etat ve francouzském Chantilly.

Celý příběh začal v únoru 2015. Podnikatel Robert Kudela se vypravil do Paříže na aukci velké a známé automobilové sbírky. Měl vyhlédnutý rozpadlý Talbot Lago T26 Grand Sport, jeden z pouhých devětadvaceti vozů svého typu vyrobených firmou Talbot mezi lety 1948 a 1952.

Pařížská aukce se rozjela, cena ovšem brzy přesáhla limit, který si zájemci z Česka stanovili. Vůz nakonec koupil podnikatel ze Slovenska a zklamaný Robert Kudela odešel ze sálu s nepořízenou.

Cesta do Paříže ale zbytečná nebyla. Robert Kudela se zde seznámil se znalcem značky Talbot Peterem Larsenem a už druhý den mu volal, zda se někde na světě nedá sehnat jiný vůz z této vzácné série.

Larsen měl dobré zprávy – věděl o Američance Betty Lockeové, které patřily hned tři Grand Sporty. Zdědila je po svém manželovi, sběrateli aut, náklady na renovaci však přesahovaly její možnosti. Vozy tak roky nečinně stály v garážích předního odborníka Mika Regalii.

V garážích u Mika Regalii Robert Kudela poprvé uviděl Talbota GS s karoserií zhotovenou firmou Figoni a Falaschi, označenou číslem 110103.

Příběh auta

Podpořte Reportér sdílením článku