Pánvičkový národ vylepšil své kuchyně

Post Image

Pánvičkový národ vylepšil své kuchyně

Play icon
15 minut

foto Tomáš Binter

Lidé v Česku letos výrazně investovali do svých kuchyní a jídelen. „Na jaře jsme měli odbyt skoro jako ve vánoční sezoně,“ říká Miloš Staněk, spolumajitel firmy prodávající špičkové kuchyňské vybavení. Český trh podle něj dorostl k zájmu o kvalitní nádobí a porcelán – a covidová situace to jen zvýraznila v tom, že se doma vaří častěji než obvykle.

Potten a Pannen, to jsou v holandštině hrnce a pánve. Kolik pánví a hrnců máte doma vy?

Ve všech svých domovech budu mít dohromady tak patnáct dvacet hrnců a zhruba deset pánví. Nové pánve ovšem velmi rád testuji.

Který kus nádobí osobně nejčastěji používáte?

Nejčastěji používám litinový hrnec Staub, je těžký, ale na vaření naprosto skvělý. Ať na jednoduchý eintopf, nebo i na delší důkladnější vaření s dušením či zapékáním.

A co zákazníci? Chodí častěji pro hrnce, nebo pánve?

Hrnců je v domácnostech více než pánví, ale pánve jdou lépe na odbyt. Lidé je více používají, takže se častěji mění. Obecně se asi dá říci, že Češi i Slováci jsou takové „pánvičkové národy“.

Jaro jako Vánoce

Během jara se dařilo těm, kteří prodávají vybavení do domácnosti. Platilo to i pro vaši firmu?

Platilo. Po zavření prodejen nám sice citelně vypadly tržby, prodej se ale rychle přesunul na internet. Nakonec pro nás jaro bylo skoro jako předvánoční sezona. Měli jsme problém, jak všechny ty zakázky včas odbavit.

Komplikoval to i částečný provoz firmy formou home office?

Řada lidí se přesunula na práci z domova. Ale zákaznický servis nebo sklad, to domů přestěhovat nelze. Chodil jsem také pomáhat do skladu a expedice, zapojil se každý, kdo mohl.

Jak a do čeho lidé v období jarní epidemie nejvíce investovali?

Podpořte Reportér sdílením článku