Zákazníků v krizi přibylo. Kytary míří k miliardě

Post Image

Zákazníků v krizi přibylo. Kytary míří k miliardě

Play icon
23 minut

foto Tomáš Binter

Poznáte to na první pohled, i kdyby o tom sami nemluvili. Tihle dva muži se svou prací opravdu baví. „Nechceme z firmy vyždímat co největší zisk. Důležité je, aby se u nás dobře cítili zaměstnanci i naši zákazníci,“ říkají Jan Pils a Vladimír Myslík, majitelé hudebního obchodu Kytary.cz, který se rozkročil už do deseti zemí a obratem se blíží k miliardě korun.

Kupují lidé hudební nástroje a příslušenství i v dobách krize?

JP: Ano, kupují, možná dokonce o něco více než jindy. Zároveň se také trochu proměnilo chování zákazníků.

V čem?

JP: Jsou to změny, které se týkají celého maloobchodu. Byla tu určitá část zákazníků, kteří nechtěli nakupovat přes internet. Ti teď byli okolnostmi donuceni si to vyzkoušet, a pokud to fungovalo, může se jejich nákupní chování trvale proměnit.

VM: I starší ročníky si často pořídily platební karty, akceptovaly platby kartou na internetu – a dost možná se část jejich nákupů přesune na web.

Kupovali zákazníci v krizi něco jiného než dříve?

VM: Velmi stoupl odbyt zvukových karet a mikrofonů na domácí nahrávání. Naproti tomu samozřejmě propadly prodeje těch položek, které se používají při veřejném hraní. Poklesl také prodej dechových nástrojů.

Proč právě dechových nástrojů?

JP: U dechů je tradičně větší procento hráčů, kteří si je chtějí vyzkoušet. A to nebylo možné, protože byly zavřené prodejny.

Neměli jste obavy, že lidé nástroje bez možnosti „osahání“ kupovat nebudou?

Podpořte Reportér sdílením článku