Das Auto 2.0

Post Image

Das Auto 2.0

Play icon
12 minut

Německá vláda dává jasně najevo, že ani v koronavirové krizi nezmění svůj postoj k proměně automobilového průmyslu. Na rozdíl od té české si je ale vědoma důsledků, které tyto změny přinesou, a chce bránit růstu nezaměstnanosti. Naši politici se tváří, jako že se nic neděje, a proto můžeme na proměny v automobilovém průmyslu doplatit výrazně více než německý autoland.

Nedávná schůzka s kancléřkou Merkelovou kapitány německého automobilového průmyslu nepotěšila. Zvýšení podpory nákupu nových aut se nekoná.

Pro připomenutí, dotace na nákup čistě elektrického auta jsou v Německu až 9 000 eur a pro plug- -in hybridy jen o dva tisíce méně. „Ostatní“ si musí vystačit s dočasným snížením DPH o tři procentní body. To dělá u auta stovky eur, nikoli však tisíce.

Německá vláda tedy ani pod vlivem krize nemění svůj postoj k velkým změnám, kterými automobilový svět prochází. Místo zachování „doby spalovací“ bude jen hledat pragmatické cesty, jak zabránit růstu nezaměstnanosti.

Plynou z toho dva závěry.

Prvním je, že Německo nástupu elektomobilů a poklesu podílu spalovacích motorů věří, nebude ho brzdit a spíše ho podpoří. Před lety byl symbolem legendární reklamy Volkswagenu „Das Auto“ dieselový VW Golf (dlouhodobě nejprodávanější auto v Evropě). Dnes by na billboardu „Das Auto 2.0“ byl nový elektromobil VW Id3, zřejmě nejrevolučnější evropské auto od dob slavného „Brouka“.

Podpořte Reportér sdílením článku