I Rohlík budete mít rádi. Po celé Evropě…

Post Image

I Rohlík budete mít rádi. Po celé Evropě…

Play icon
16 minut

foto Tomáš Binter

Přes deset let stál v čele marketingu Air Bank, od května je marketingovým šéfem celé Rohlik Group, které má pomoci v rychlé mezinárodní expanzi. „Chceme si ukousnout podíl na evropském trhu potravin, který má hodnotu téměř dvou bilionů eur,“ říká Jakub Petřina a je přesvědčen, že díky skvělým technologiím k tomu má Rohlík lepší předpoklady než ostatní.

Vzpomenete si, kdy jste si poprvé nakoupil potraviny online? Co a u koho to bylo?

Už to bude hodně dávno, ale bylo to s Rohlíkem. Nejspíš nějaká chlapská kombinace dobrého masa, šunky a se snahou vykompenzovat to nějakým salátem.

Pro jaké potraviny už byste si dnes do kamenného obchodu nešel?

Já jsem nikdy nebyl velký fanda nakupování v obchodech, takže pro mě je online nakupování naprosto ideální.

Od počátku května jste šéfem marketingu Rohlik Group. Jak by se dalo stručně popsat, co ta role obnáší?

Pomoci k tomu, abychom na všech trzích, kde jsme nebo budeme, získali hodně zákazníků a aby s námi ti zákazníci zůstali a nakupovali u nás. To jsou dva hlavní cíle a cesty k nim se trochu liší.

Rohlík nakročil k evropské expanzi. Jak bude vaše role rozdělena mezi český a mezinárodní trh?

Trh jídla je lokálně dost odlišný a přímo v DNA naší skupiny je myšlenka lokálních potravin. Takže chceme mít v jednotlivých zemích silné a šikovné místní týmy, které budou blízko tamním zákazníkům i producentům potravin. Na mně pak má být vzájemná koordinace. Mým úkolem zároveň je, abychom pořád měli na mysli celkový růst Rohlíku, který musí být rychlý a velký, což se někdy nemusí potkávat s individuální potřebou jednoho konkrétního trhu.

Je to poprvé ve vaší kariéře, kdy budete zodpovědný za působení firmy i na zahraničních trzích. Byl to jeden z důvodů, proč vás tato práce lákala?

Určitě ano. Pomáhat české firmě, aby se stala firmou evropskou, je velmi lákavé. O to víc, že je Evropa velmi rozmanitá. Přestože jsem přesvědčen, že lidé jsou v zásadě všude podobní, lokální odlišnosti samozřejmě existují a projevují se výrazně právě v oblasti jídla a nákupních zvyků.

Jaké máte ve své práci cíle? Podle čeho třeba za rok poznáte, že to jde, jak má?

Podpořte Reportér sdílením článku