Dvojí triumf Air Bank

Byznys

Teprve podruhé v historii míří ocenění Banka roku mimo „velkou trojku“. Vítězem v hlasování poroty se stala Air Bank, vyhrála také v hlasování klientů. Pojišťovnou roku se stala AXA životní pojišťovna, u zákazníků zvítězila Česká pojišťovna.

Audio
verze

Na stupních vítězů je stejná sestava jako v loňském roce. Pořadí se ovšem změnilo. Bankou roku 2019 se stala Air Bank před Českou spořitelnou a Komerční bankou. Třináctičlenná porota ocenila přístup těchto tří bank k inovacím, zejména v oblasti zavádění Apple Pay, Google Pay a okamžitých plateb. U vítězné Air Bank pak také to, že soustavným tlakem na inovace rozhýbává bankovní trh. Porota zároveň konstatovala, že se nejlepší banky v hodnocení velmi vyrovnaly a „peloton je skutečně zhuštěný“.

„Před pár dny tomu bylo právě osm let, co jsme na trh vstoupili s ambicí být první bankou, kterou mají lidé rádi. A stejných principů pozitivní zákaznické zkušenosti, na kterých jsme Air Bank stavěli, se držíme dodnes. Jen jsme mnohem větší, a můžeme tak našimi službami zjednodušovat každodenní bankovnictví většímu počtu lidí. Těší nás, když naši práci kromě klientů ocení i odborná veřejnost,“ řekl Michal Strcula, generální ředitel Air Bank. Jeho banka je, po vítězství Raiffeisenbank v roce 2008, teprve druhým vítězem mimo velkou bankovní trojku, kterou tvoří Česká spořitelna, Komerční banka a ČSOB.

Pojišťovnou roku byla zvolena AXA životní pojišťovna před Allianz a Kooperativou. „Toto prestižní ocenění je důkazem, že to, co jsme v uplynulých letech budovali, bylo správné. Posouváme se z role pouhého plátce škod do role partnera našich klientů,“ řekl Robert Gauci, generální ředitel skupiny AXA Česká republika a Slovensko.

Nejlepší zkušenost mají podle průzkumu podle mezinárodní metodiky Nunwood KPMG zákazníci opět s Air Bank, za níž následovaly Equa bank a Fio banka. Mezi zákazníky pojišťoven vyhrála Česká pojišťovna před Allianz.

„Vítězem jsou také klienti, kterým letošek přinesl výhody celé řady inovací. K velkému posunu došlo u mobilních plateb, které jsou dostupné prakticky všem klientům. Tento vývoj dokládá, že si Česko udržuje pozici mezi lídry v bankovnictví a fintechu,“ komentoval výsledky člen poroty Miroslav Lukeš, senior vice president společnosti Mastercard.

 

 

Bankéřem roku Jan Juchelka

Bankéře roku volí ze svého středu šéfové tuzemských bankovních ústavů. Letošním vítězem se stal Jan Juchelka, generální ředitel a předseda představenstva Komerční banky. „Když jsem přišel do tohoto oboru, měl jsem české bankéře za tvory uvážlivé, kteří pracují pečlivě pro své klienty i akcionáře, ovšem po tom, co mne letos zvolili, vidím, že mají i specifický smysl pro humor,“ žertoval šéf Komerční banky, když na pódiu přebíral cenu od loňského vítěze Tomáše Salomona z České spořitelny. 

Pojišťovákem roku byl ze strany ostatních šéfů zvolen Marek Jankovič, který stál od roku 2015 do konce letošního srpna v čele České pojišťovny a dnes je členem jejího představenstva.

 

Soutěž v novém formátu

Letos se konal již osmnáctý ročník, v posledních letech však soutěž prošla významnými změnami. V roce 2017 odkoupil soutěž její zakladatel Petr Stuchlík od společnosti Fincentrum, v témže roce přistoupila jako partner k soutěži společnost KPMG a došlo k významnému omezení počtu kategorií. Od loňska se pak o cenách pro banku, pojišťovnu a hypotéku roku rozhoduje na zasedání odborné poroty namísto předchozího vzdáleného hlasování. „Jsme přesvědčeni, že zúžení počtu kategorií soutěži prospělo, stejně jako zavedení hlasování klientů podle mezinárodně osvědčené metodiky. Z produktových kategorií jsme záměrně zachovali Hypotéku roku, právě hypotéky totiž hrají v bankovnictví velice důležitou roli,“ říká Petr Stuchlík. „Zároveň je pro soutěž důležité, že za výsledky stojí konkrétní jména v odborné porotě. Pro oceněné i veřejnost je tak soutěž transparentnější a důvěryhodnější,“ dodává zakladatel Banky roku. V nynějším formátu by podle něj měla soutěž zůstat i v dalších letech. „Po patnácti ročnících jsme Banku roku omladili a vylepšili, teď by mohla dalších patnáct ročníků v této podobě vydržet,“ říká Stuchlík.

Partnery soutěže byly společnosti KPMG a Fincentrum, fond Quant a módní značka Le Premier.

Reklama
Reklama
Reklama

Sdílení

Reklama

Podpořte nezávislou žurnalistiku

I díky Vám mohou vznikat finančně náročné texty a reportáže v magazínu Reportér.

200 Kč 500 Kč 1000 Kč Jiná částka

On-line platby zajišťuje nadace Via a její služba darujme.cz

Reklama
Reklama