Advertorial

Pomáháme zaměstnancům, firmy na tom vydělávají

Employee Life Assistant
01 / 02 / 2019

Když se lidé mohou zcela soustředit na svou práci, protože za ně odborná pomoc vyřeší jejich životní starosti a strasti, zvedá to výkonnost firem prudce vzhůru, říká Petr Kadidlo, jednatel společnosti LIN&Partners, která na českém a slovenském trhu provozuje službu Employee Life Assistant (ELA).

Když se lidé mohou zcela soustředit na svou práci, protože za ně odborná pomoc vyřeší jejich životní starosti a strasti, zvedá to výkonnost firem prudce vzhůru, říká Petr Kadidlo, jednatel společnosti LIN&Partners, která na českém a slovenském trhu provozuje službu Employee Life Assistant (ELA).

Co obnáší program Employee Life Assistant?

Stručně řečeno, zbavujeme zaměstnance firem starostí, které by je jinak odváděly od jejich pracovních výkonů. Poskytujeme odbornou pomoc v oblastech, které lidi nejčastěji trápí, a jsme schopni problémy řešit komplexně. Garantujeme totiž asistenci našich odborných týmů až do úplného vyřešení problému. Každý zaměstnanec někdy musí řešit soukromé problémy, a to v jakékoliv oblasti života. My tyto problémy kompletně řešíme, což  radikálně zlepší fungování zaměstnance.

 

Takže se dá říct, že o zaměstance pečujete?

Ano. Správná a dobrá péče je právě to, co rozhoduje o kvalitě zaměstnavatele. Nejsou to vyhozené peníze,  jako je tomu v případě benefitů. Zaměstnanec nebude fungovat dobře jen kvůli tomu, že každé ráno dostane banán k snídani. My jsme partneři, kteří se o zaměstnance dlouhodobě osobně starají a pomáhají jim. Díky tomu jsou spokojení i zaměstnavatelé. 

 

Jak služba funguje z pohledu zaměstnanců?

Je striktně anonymní a nedává zaměstnavateli šanci, aby si konkrétní problémy přiřadil k jednotlivým pracovníkům. Každý zaměstnanec má totiž přidělen svůj indivi­duální kód, a pokud problém vznikne, my ho řešíme jen s kódovým označením. Totožnost držitele kódu neznají ani lidé napříč našimi odbornými týmy, ani zaměstnavatel. Důvěra a důvěrnost jsou naprostým základem našich služeb. I proto je využívá téměř 80 % zaměstnanců na každodenní bázi.

 

V kterých oblastech poskytujete „životní asistenci“?

Žádný problém není vyloučen. Obecně však lze vymezit pět hlavních kategorií: psychologická pomoc, me­diátoři pro partnerské vztahy, právní pomoc, finanční edukace
a asistence, zdravý životní styl.

 

Jak vypadá první kontakt klienta se službou ELA?

Náš první kontakt poskytují zkušení psychologové. Ti mají nejlepší dostupnou kvalifikaci k diagnostice problému a jsou také zodpovědní za následné předání klienta dalším odborným týmům. Týmy spolu úzce spolupracují: pokud se například klient rozvádí, pracuje s ním psycholog, mediátor, právník, finanční expert... 

 

Co přináší služba ELA zaměstnavatelům?

Primárně samozřejmě zvýšení výkonnosti firmy. Pokud dovedeme jednomu zaměstnanci ušetřit byť i jen hodinu týdně, kterou by strávili vyřizováním osobních záležitostí, je to už u firmy o dvou stech lidech přes deset tisíc hodin práce za rok.  Převedeno na peníze to jsou také obrovské sumy. Naše výzkumy a statistiky ukazují, že zaměstnanci stráví řešením osobních záležitostí spíše hodinu pracovního času každý den, nikoli hodinu týdně. 

 

Jaké další přínosy služba má?

Pomůže firmě zlepšit celou řadu dalších zaměstnaneckých ukazatelů: výkonnost, stabilitu výkonu, motivovanost, angažovanost, fluktuaci, loajalitu, úrazovost a zmetkovost. To všechno jsou faktory, které jsou důležité pro zaměstnavatele v jakémkoli oboru. Ostatně jsou to právě zaměstnavatelé, na něž primárně míříme. Přinášíme skvělou službu, ale firmy si ji neobjednávají jako benefit, nýbrž jako ekonomický HR nástroj.

 

Které společnosti na českém trhu už program ELA využívají?

Jsou z různých sektorů. Patří mezi ně například Česká spořitelna, Iveco, Čepro, Kika nábytek, zdravotnická Mapo Group, která provozuje nemocnici v Šumperku, a další.

 

​​​​​​​www.elassistant.com

Galerie (2) Diskuze Sdílet

Autor také napsal