Jak vypadají nejlepší
 reklamy světa

7. října 2017

V Praze se ve čtvrtek 12. října objeví porotci z festivalu Cannes Lions, kteří vybírají nejlepší reklamy světa. Pořadatel René Jež si od akce slibuje, že může i českým tvůrcům ukázat nejnovější trendy. Ukázky nejlepších reklam najdete uvnitř článku.

V kině Cinema City na pražském Smíchově vystoupí celkem pět porotců z festiivalu v Cannes. Andy Hood z Británie, Anneke Schogt z Nizozemí, Gianfranco Mazzone z Itálie, Ioana Filip z Rumunska a Patrick Dooms z Belgie budou návštěvníkům ukazovat nejúspěšnější práce světové reklamy a popisovat podle čeho poroty nejlepší práce vybírají.

„Když budeme mít pravidelný kontakt s tím nejlepším, co ve světě reklamy vzniká, může to i naši tvorbu tady v Česku posunout o hodně kupředu. Bylo by skvělé, kdyby se přišli podívat tvůrci, ale i zadavatelé reklamy a další lidé z oboru,“ říká René Jež, který akci nazvanou Cannes in Prague pořádá.

Jak zajímavé mohou reklamní kampaně být, ukazuje několik následujících ukázek kampaní, které letos v Cannes uspěly:

Odvážná dívka na Wall Street

Letos na jaře se naproti slavené bronzové soše býka objevila ještě jedna menší. Asi sto třicet centimetrů vysoká soška dívky nazvaná „Fearless Girl“, tedy dívka beze strachu. Nechala jí sem umístit firma State Street Global Advisors, která tak propaguje investiční fond SHE, jenž investuje zejména do firem, v jejichž vedení jsou více zastoupeny ženy. Soška si získala obrovskou pozornost v amerických i světových médiích. Kampaň vyhrála hned čtyři hlavní ceny.

Van Goghův pokoj

Chicagský Art Institute je uznávanou institucí, kterou navštěvují davy turistů, ovšem nechodilo do něj mnoho lidí ze samotného Chicaga, přespolní se podíleli na návštěvnosti ze tří čtvrtin. Před výstavou slavného Vincenta Van Gogha se rozjela kampaň, která měla zlomit lokální nezájem. V muzeu vybudoval Van Goghův pokoj podle jeho obrazů. Dokonce si ho bylo možné pronajmout na Airbnb. Kampaň sázela na přirozený sklon lidí k voyerismu. A vyšlo to.

„Pokoj vyšel jen na několik málo desítek tisíc dolarů. A výsledkem byla nejnavštěvovanější výstava za patnáct let a kampaň ještě zvedla prestiž muzea,“ říká René Jež. Muzeum utržilo za vstupné na tuto výstavu 6,6 milionu dolarů, což bylo o 36% více než předchozí nejúspěšnější akce. A co více, návštěvnost místních vzrostla o 97%. Kampaň vyhrála v kategorii kreativní efektivity.

Volby u prodejců SIM karet

Zejména v chudších oblastech USA bývají při volbách dlouhé fronty před volebními místnostmi. Od roku 2012 ubylo do voleb v roce 2016 v nejchudších okrscích téměř 900 volebních místností. Mobilní firma Boost Mobile, která má často obchody právě v těchto oblastech, na situaci zareagovala a umožnila hlasování ve svých prodejnách. Vedle veřejně prospěšné služby tak firma chtěla také zvýšit loajalitu u zákazníků, kteří v oboru předplacených karet obecně nebývají zrovna věrní. Volební účast v okrscích Boost Mobile byla o 23 procent vyšší než v roce 2012 a volilo se bez front. Firma chce pokračovat dál a věří v růst loajality zákazníků, pro které bude něčím víc než jen prodejcem SIM karet na rohu.

Superlidé pro Rio

Kampaň britského televizního kanálu Channel 4 před paralympijskými hrami v Rio de Janeiru byla považována za jednoho z favoritů na vítězství už před festivalem. A reklama nazvaná Superheros také kategorii film vyhrála. Channel 4 tak navázala na svou mimořádně úspěšnou kampaň před hrami v Londýně před čtyřmi lety.

Na Cannes in Prague bude k vidění mnohem více příkladů, každý z porotců bude také připraven odpovídat na otázky z publika. Více informací o akci, ceny vstupenek i registrační formulář najdete na www.cannesinprague.cz. Magazín Reportér je jedním z partnerů akce.

Podpořte Reportér sdílením článku