Táta mě k šéfování nenápadně dostrkal

foto Radek Miča

Chcete si zlepšit náladu? Jeďte do Chropyně. Na konci obce stojí modré haly a kanceláře strojíren. V nich potkáte šéfa, na kterém je skutečně vidět, jak ho práce baví a jak to jemu i firmě jde. V květnu mu bude dvaačtyřicet a jmenuje se Robert Kudela.

Máte rád auta?

Zbožňuji je, mám rád moderní auta i veterány. Líbí se mi proces jejich vzniku a je celkem jedno, jestli je to u moderních aut, pro která navrhujeme svařovací linky, anebo u veteránů, které se snažíme s tátou z nějakého vraku dostat do původní podoby.

Takže máte v autech obživu i koníčka.

Obojí. Rozdíl je v dodacím termínu. Zatímco pro automobilky musíme linku dodat v přesný den a přesnou hodinu, u veteránů se s tím můžeme mazlit. V jednom takovém autě jsem se měl ženit, a to mělo zpoždění třináct let.

Auto, nebo svatba?

Auto, naštěstí. Svatba proběhla v termínu, který jsme měli domluvený.

Vyrábíte svařovací linky a montážní systémy pro automobilky, dá se nějak jednoduše vysvětlit, co to obnáší?

Do svařovací linky vstupují z jedné strany jednotlivé plechy, u každého auta jich je zhruba tisíc, a z druhé strany musí vypadnout svařené auto. Ty plechy svaří roboti v přípravcích, které my vyrábíme.

Automobilky kráčejí k tomu, že sice dělají sjednocené základní platformy, ale stavějí na nich čím dál více odlišných modelů. Je tohle situace, která vám nahrává?

Pro nás je to skvělé. Na jedné platformě se dělá limuzína, kombi, SUV, různé crossovery. To vyžaduje větší flexibilitu linek a nám to dává více prostoru pro přemýšlení a navrhování řešení. A další výhodou jsou pro nás elektromobily, což jsou zase nové platformy, jiné podvozky, ve kterých jsou uložené baterie. Čím více typů aut, tím lépe pro nás. Pokaždé máme co dělat.

V některých letech mezi vašimi klienty výrazně dominuje jedna automobilka. Souvisí to s náběhy jednotlivých modelů?

Podpořte Reportér sdílením článku