Startup Brand Embassy: Síť místo infolinky

13. září 2015

ilustrační foto Profimedia.cz

Brand Embassy je českým startupem, který pomáhá firmám v řešení problémů jejich zákazníků prostřednictvím sociálních sítí. Službu využívají i velké společnosti.

Začínali v pražském akcelerátoru StartupYard podporujícím startupy; investora získali už v průběhu tříměsíčního programu. Brand Embassy vsadilo na sledování nálad uživatelů sociálních sítí, a především na pomoc s negativními příspěvky. Dnes má firma pod vedením Víta Horkého kolem stovky platících zákazníků a záda jí jistí milion dolarů od investiční skupiny Rockaway Capital.

Horký se svým startupem vyrazil do ciziny hned od rozjezdu své firmy po roce 2010. První pobočka, kterou firma otevřela, byla v Londýně. Zahraniční klienti byli totiž tou dobou novince otevřenější, a proto se v Brand Embassy hned od počátku zaměřili na Německo a Velkou Británii. Horký se tak dnes se svým týmem pouští čím dál víc do zahraničí. Obchodní zastoupení má dnes kromě Evropy i ve Spojených státech, Latinské Americe nebo v Dubaji.

Vít Horký, zakladatel startupu Brand Embassy.

foto Lupa.cz

Zákaznickou péči na sociálních sítích totiž musí řešit všude. „Sociální sítě a webchat vyřídí stále sice jen kolem třiceti procent dotazů, ale to číslo stále roste. Navíc komunikace se zákazníky na sociálních sítích je násobně významnější pro značku a vnímání značky než klasická infolinka,“ říká Vít Horký.

Každopádně jen přesun klientů do prostředí Twitteru nebo Facebooku často problém neřeší. Podle Horkého jde většinou o eskalaci problémů. Zákazníci totiž většinou posílají dotaz ­e-mailem a na sociální sítě se přesouvají, až když se nedočkají rychlé odpovědi. Systém Brand Embassy proto umožňuje vstupovat nejen do e-mailových konverzací, ale i do samotných diskusí. Firmy tak mohou reagovat na zákazníky po celém internetu. Systém s logem Brand Embassy používají velké korporace typu Vodafone, Kia Motors nebo ING. V Česku na něm staví třeba v O2, Air Bank, Komerční bance či v Equa Bank.

Podobně jako Horkého firma vystřelili před pěti lety do světa i Socialbakers (viz stránka vlevo), kteří se zaměřují především na analytiku sociálních sítí. Ti loni na jaře dokonce získali investici kolem půl miliardy korun a spolkli i analytický tým Josefa Šlerky. A nejsou sami. Analytické startupy vznikají často i v rámci digitálních agentur. Ať už to je třeba ZoomSphere Jakuba Macha, nebo brněnský ROI Hunter, který se dostal dokonce do první várky speciálního programu pro nejnadějnější firmy spolupracující s Facebookem – Facebook Accelerate. •

Autoři pracují pro server Lupa.cz, který se specializuje na dění na českém internetu.

Podpořte Reportér sdílením článku