Ve vlastním byznysu mám víc energie
30. června 2016
Reportér 07/2016 · Číslo 23Krátce po třicítce nastoupil do vedení České pojišťovny, kterou později i tři roky řídil. Dnes, těsně po čtyřicítce, už má Pavel Řehák pojišťovnu vlastní. Se společníky koupili a provozují pojišťovnu jménem Direct. Chtějí, aby je to pořád bavilo. A taky, aby vydělali dost peněz na pomoc ostatním.
U mě to bylo opačně. Já jsem v poradenství, ve firmě McKinsey, byl před nástupem do pojišťovny. Jako poradce ale máte jen omezený vliv na to, jak se vaše nápady nakonec přenesou do praxe. Někdy se to povede, ale často ne naplno.
To je pak docela frustrující. Často nějaké myšlence věnuje úsilí celý tým lidí a pak se ty dobré nápady nevyužijí naplno. To byl jeden z důvodů, proč jsem kdysi šel z poradenství do velké korporace. A pak už se mi nechtělo vracet nazpět. Dnes máme jako jedno z podstatných kritérií při investování, že to musí být projekty, které nás bude bavit přímo dělat. Což je třeba příklad Direct pojišťovny.
To bylo v době, kdy jsme s italskými majiteli České pojišťovny diskutovali, zda společně pokračovat. A moje žena viděla, že to ve mně různě vře a přemýšlím, co dál. A jednoho dne jsem přišel z práce a žena mi řekla, že druhý den letím sám na Mauricius. Cítila, že potřebuji odstup. A tam jsem skutečně vymyslel, co dál i jakým směrem se vydat. Tři dny jsem přemýšlel o konceptu a pak už řešil čísla, byznys plán a podobně. Vznikla nejen myšlenka na investiční firmu Vigo, ale i to, že jeden ze směrů bude snaha o koupi nějaké menší pojišťovny.
Není to ani podle seriálu, ani podle španělského města. Jako první jsme název Vigo použili pro naši nadaci – a skutečně je to složenina jmen Viktorka a Hugo. A jelikož je to jméno dobré, nechal jsem si ho i pro investiční společnost.
To ne. První se připojil Martin Frko, s nímž jsem působil jak v McKinsey, tak v České pojišťovně. Spolu jsme ten koncept dolaďovali. Zbylí dva se pak přidali na přelomu léta a podzimu 2013. Ale od začátku jsme se sešli v sestavě, ve které si rozumíme, co se týče hodnot a stylu, jakým chceme podnikat. A osobnostně se dobře doplňujeme.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.