Nike, Adidas, Starbucks a obchody s českou duší

foto Jan Zátorský, Mafra

Doma je zná jen málokdo. Přesto pracují pro značky jako Adidas, Nike, Starbucks, Dior nebo třeba Calvin Klein. Česká společnost EYELEVEL staví špičkové obchody po celém světě. O tom, jak se dostala ke globálním firmám, v čem vidí budoucnost maloobchodu a proč svým zaměstnancům vaří jako v nejlepších restauracích, mluví ředitel firmy Petr Blabla.

Chodíte rád nakupovat?

Popravdě, znám příjemnější činnosti. Snažím se zařídit co nejvíc při jediném nákupu. Víc nakupuji, když jsem na cestách. Tam bývám sám, takže to není na úkor času s rodinou nebo jiných zájmů.

Na co se dřív podíváte, když vstoupíte do značkového obchodu: na zboží, nebo na to, jak je prodejna udělaná?

Vím, jaké triky se dají použít, takže se obvykle dívám rovnou po zboží. Ale někdy se opravdu přistihnu, že si místo zboží prohlížím stojany a zkoumám, jak dobře jsou udělané.

Co všechno pro své klienty děláte?

Působíme jako tvůrci tzv. Global Brand Theatre – hledáme nové postupy, navrhujeme objekty a prostory a udržujeme přední světové značky v centru zájmu. Není to tak, že někam přivezeme regály a smontujeme je. Snažíme se o neustálou inovaci klasického prodeje, o optimalizaci a design celé zákaznické cesty, která lidem zajistí stále nové podněty a zážitky. Od prvního kontaktu zákazníka se značkou přes návštěvu prodejny až po konzumaci tzv. ponákupních aktivit. Proto se například hodně věnujeme vývoji digitálních technologií. Naší hlavní motivací je přitom udržitelnost a společenská odpovědnost.

Netvoříte tedy jen samotné interiéry?

Uvědomujeme si, že svět se mění a ani perfektní obchodní prostor už k úspěchu nestačí. Proto dnes poskytujeme služby v podobě kompletního zákaznického zážitku.

Kolika značkám pomáháte s jejich obchody?

Zhruba dvaceti. Naším cílem není mít co nejvíc značek a postavených obchodů. Odjakživa jsme si vybírali partnery se shodnou firemní kulturou a stylem podnikání. Současně preferujeme značky s globálním působením, protože mohou nejlépe těžit z našeho vlastního globálního uspořádání.

Na globálním trhu je ale zřejmě větší konkurence.

Podpořte Reportér sdílením článku