Naučíme lidi na taxíky
6. prosince 2015
Před chvilkou. Byl to řidič, který jezdí teprve půl roku a nikdy nejezdil jinak než s aplikacemi.
Přes třicet tisíc. Je to počet jízd, nikoli pasažérů, těch je více.
Ideální by bylo dostat se na dvacet procent, tedy ke sto tisícům jízd. Od padesáti tisíc jízd, a k tomu není daleko, bychom měli vydělávat více, než kolik dnes investujeme do dalšího rozvoje.
Taxikáři platí procentuální poplatek z jízdného, a čím častěji s nimi zákazníci chtějí jezdit, tím se to procento snižuje. Řidič, který toho hodně odjezdí, se dostane v průměru k patnácti korunám poplatku za jednu jízdu.
Rukama nám prošlo přes 2 000 taxíků, ale do provozu dnes může v Praze přes 500 aut, desítky jsou rozesety po ostatních městech. Třetina jezdí jen přes nás, třetina jsou lidé z dispečinků (berou zakázky od nich i přes Liftago, pozn. red.) a třetina jsou občasní řidiči, lidé s jiným povoláním, kteří jezdí, když mají čas. Postupně řidiče více a více obsazujeme zákazníky. Buď tím, že opouštějí dispečinky, nebo tím, že jim technologicky pomáháme k tomu, aby jim jízdy lépe navazovaly.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.