Naučíme lidi na taxíky

6. prosince 2015

Martin Hausenblas.

foto Michal Sváček, Mafra.

Kdy jste jel naposledy v Praze taxíkem?

Před chvilkou. Byl to řidič, který jezdí teprve půl roku a nikdy nejezdil jinak než s aplikacemi.

Kolik pasažérů přes Liftago měsíčně v Praze odbavíte?

Přes třicet tisíc. Je to počet jízd, nikoli pasažérů, těch je více.

Odhady hovoří o tom, že se v hlavním městě uskuteční asi půl milionu jízd měsíčně. Kolik z toho chcete ukousnout vy?

Ideální by bylo dostat se na dvacet procent, tedy ke sto tisícům jízd. Od padesáti tisíc jízd, a k tomu není daleko, bychom měli vydělávat více, než kolik dnes investujeme do dalšího rozvoje.

Na jakém principu funguje spolupráce s řidiči?

Taxikáři platí procentuální poplatek z jízdného, a čím častěji s nimi zákazníci chtějí jezdit, tím se to procento snižuje. Řidič, který toho hodně odjezdí, se dostane v průměru k patnácti korunám poplatku za jednu jízdu.

Kolik aut máte v systému?

Rukama nám prošlo přes 2 000 taxíků, ale do provozu dnes může v Praze přes 500 aut, desítky jsou rozesety po ostatních městech. Třetina jezdí jen přes nás, třetina jsou lidé z dispečinků (berou zakázky od nich i přes Liftago, pozn. red.) a třetina jsou občasní řidiči, lidé s jiným povoláním, kteří jezdí, když mají čas. Postupně řidiče více a více obsazujeme zákazníky. Buď tím, že opouštějí dispečinky, nebo tím, že jim technologicky pomáháme k tomu, aby jim jízdy lépe navazovaly.

Nakolik jsou vaší konkurencí ostatní aplikace a služba „netaxikářů“ Uber?

Podpořte Reportér sdílením článku