Jak jsme na tom s vánočními nákupy na zahraničních e-shopech?

mBank

9. prosince 2018

Advertorial

Zajímá vás cokoli ohledně financí? Potřebujete poradit s penězmi a nevíte na koho se obrátit? Napište svou otázku na adresu: redakce@reportermagazin.cz.

OTÁZKA:

Jak jsme na tom s vánočními nákupy na zahraničních e-shopech?

ODPOVÍDÁ: Pavel Vlček, PR manažer a tiskový mluvčí mBank

Zatímco u nás 11. 11. rok co rok čekáme, jestli Martin přijede na bílém koni, díky čínskému gigantu celý svět čeká na AliExpress Day. Letos se na tomto online tržišti prodalo zboží za 1 miliardu dolarů – za pohých 85 sekund! Během první hodiny to bylo 10 miliard dolarů. Meziroční růst však poklesl. Za první hodinu prodeje dosáhly deset miliard dolarů, to odpovídá tržbě všech čtyřiceti tisíc tuzemských e-shopů za dobu dvou let. Loňský rekord 25 miliard dolarů byl pokořen již po 16 hodinách. Zákazníci mBank v ČR na AliExpressu každý rok utratí kolem 150 milionů korun, a to prostřednictvím více než půl milionu transakcí. V průměru tak jeden nákup vyjde na přibližně 250 korun, což je méně než třetina průměrné výše platby na internetu, která se pohybuje okolo 800 Kč. Je tedy patrné, že v Číně nakupujeme výrazně levnější zboží a kupujeme ho více. Aliexpress loni u našich zákazníků předběhl v celkovém objemu českého suveréna v podobě Alzy. Nicméně „Ali“ není sám, protože jasně vidíme, že mimořádně oblíbené jsou také převody na PayPal. S jeho pomocí se platí třeba na portálu eBay a v dalších e-shopech.

Partnerem rubriky je mBank.

Podpořte Reportér sdílením článku