Dušan Kunovský: Byty musíme plánovat na deset let dopředu

Dušan Kunovský.

foto Michal Sváček, Mafra.

Seděli jsme v nejvýše položené restauraci v Praze na vrchu pankráckého mrakodrapu. Kdyby Dušan Kunovský chtěl, mohl by ukazovat: Tohle jsem stavěl, tamto jsem stavěl… Muž, jehož firma už postavila přes dvanáct tisíc bytů – a na dalších patnáct tisíc má plány – však na takové ukazování moc není. Mluví spíš o opatrnosti a potřebě dobrého plánování.

Nedávno jste dali do prodeje projekt na Nikolajce, v němž se nabízejí byty za dvojnásobek vaší běžné ceny, místo zhruba 60 000 za metr je to 120 000. Tímto směrem, tedy k dražším bytům, chcete jít?

My stavíme byty především ve středním segmentu. To znamená větší objemy výstavby v okrajovějších, ale dobře dostupných částech Prahy. Přirozený vývoj nás dovedl do vyššího středního segmentu. A myslíme si, že bychom měli mít nabídku i v té nejvyšší kategorii. Ale neměníme zaměření. Nadále budeme mít přes 60 procent výstavby ve střední kategorii a dalších třicet procent ve vyšší střední kategorii. A nějakých pět deset procent mají být ty „třešinky“, jako je třeba Nikolajka nebo Rezidence U Muzea, která jde do prodeje nyní.

Lokalitě pak odpovídá cenová relace?

Nejen. Rezidenci U Muzea jsme kupovali jako projekt už s vydaným stavebním povolením a cena byla přes sto tisíc na metr jen za pozemek. Ale v širším centru jsou také mnohem delší schvalovací procesy. Nikolajku jsme dělali třináct let, zatímco jinde máme průměr osm let. Do ceny se pak samozřejmě promítají i použité materiály a technologie.

Vážně se dají na Nikolajce prodat byty za 120 tisíc za metr?

První fázi jsme dali do prodeje na podzim a ze šedesáti bytů máme po pár měsících přes čtyřicet procent prodáno. Teď na jaře šel do prodeje druhý, menší dům. U luxusního bydlení je jiný systém prodeje. My prodáváme vždy až po vydání stavebního povolení, ale u těch velkých levnějších projektů prodáváme už v průběhu výstavby. V luxusní kategorii ne, tam postavíme, zkolaudujeme a pak až nabízíme.

Tedy když má někdo dát za byt deset patnáct milionů, tak si chce být jistý „do čeho jde“?

Jednoznačně. Musíme lidi přivést, ať se podívají z okna, osahají si materiály, prostě si ten byt „prožijí“. Obecně platí, že čím vyšší segment trhu, tím dokončenější musí ty byty být.

Máte v plánu ještě další projekty této kategorie?

Podpořte Reportér sdílením článku