Jak si vylepšit karmu

10. května 2015

Jachta plná zlata a slonoviny. Zdá se, že někteří čeští boháči začínají mít jiné priority.

ilustrační foto Profimedia.cz

O tom, že bohatí Češi se mění k lepšímu. Pravidelný sloupek reklamního experta Martina Jaroše.

Jako reklamní krysa pozoruju celý život boháče. Tedy bohužel ne v zrcadle – osobně jsem jen taková střední třída mírně hypotékovitého typu. Ale viděl jsem fůru borců, co jsou za vodou nebo za pískem. A víte co? Ti bohatí nejsou zas tak špatní, jak si je pamatujeme z Trautenberka!

Tuhle mě v Praze vezl na oběd jistý Ondra. Prodal svou webovou firmu za pár set milionů a teď se protlouká jako investor. Čekal jsem, jakým fárem přijede – a trošku mě zarazilo, že to bylo BMW 118d. Mezi námi, je to sice bavorák, ale ten nejmenší. A to se ještě Ondra frajeřil, že auto koupil jeté a ve slevě. Souhlasně jsem mručel, ale v duchu jsem se styděl. Protože moje auto je o kus větší a zlevněné nebylo. V tu chvíli mi došlo, že i proto budu vždycky jenom střední třída, kdežto on to dotáhne k miliardě.

V devadesátých letech by se takovou károu nikdo nechlubil. Ale nejde jen o to. Ondru prý teď ze všeho nejvíc bere školství. Chtěl by založit super školu, než mu do ní dcerka doroste. Což na mě udělalo dojem. Vždyť ti naši kluci milionoví teď u škol stojí přímo frontu…

Pan Kellner planýruje Prahu 6 kvůli Open Gate, pan Roman si vylepšuje karmu přes PORG, pan Dědek chystá školu v Jablotronu nad Nisou… To by se v devadesátých letech taky nestalo. Tehdy se kupovaly fotbalové kluby plné primadon, ne sborovny plné učitelek. Jestli se kultura země pozná podle boháčů, jsme na správné cestě. A já těm našim zazobancům fandím. Protože když dostávají rozum oni, vyděláme na tom i my.

Autor je reklamní expert žijící v Kataru.

Podpořte Reportér sdílením článku