Oliver Dlouhý: Dovezeme vás dronem k elektroboeingu

18. února 2018

foto Radek Miča

Řídí startup, který má sedmnáct set zaměstnanců a loni prodal letenky za osmnáct a půl miliardy. Třicetiletý Oliver Dlouhý by chtěl ale ještě dál a výš. Kam chce svůj vyhledávač Kiwi posouvat, jak vychází s akcionáři a kdy by uplatnil právo veta na prodej firmy? Rozhovor s mužem, který skončil druhý v soutěži EY Podnikatel roku, přičemž za vítězem Lubomírem Stokláskem (Agrostroj Pelhřimov) zaostal o jediný hlas.

Kdy jste naposledy letěl letadlem?

Včera.

Jak často vlastně létáte?

Zpravidla tak třikrát za dva týdny.

Počítám, že na rozdíl od dřívějších dob už pro vás není tak důležitá cena, ale čas.

U byznysových cest to tak je. Ale když to čas dovolí, snažím se využívat našich služeb. Rád si vyzkouším virtuální propojení linek a přestup, abych měl zkušenost na vlastní kůži.

V čem se koncept Kiwi odlišuje od konkurence?

Říkáme tomu „virtual interlining“, je to schopnost spojit lety nespolupracujících dopravců do jednoho itineráře. A k tomu zároveň garantujeme, že když se první let zpozdí a zákazník navazující let nestihne, zařídíme mu let nejbližším volným spojem do cílové destinace.

Propojení letů nespolupracujících aerolinek ovšem také znamená, že cestující při přestupu musí opustit tranzitní prostor, následně znovu „vstoupit na letiště“ a projít novým odbavením.

To platí v případě, že cestujete s odbaveným zavazadlem. Pak si musíte zavazadlo vzít a následně znovu odbavit pro další let. Ovšem více než sedmdesát procent našich klientů cestuje pouze s příručním zavazadlem. Každopádně však doby na přestup nastavujeme tak, aby se i vyzvednutí a zároveň opětovné odbavení zavazadel stihlo. Počet spojení, kde pasažér zmešká přípoj, je hluboko pod jedním procentem.

Chápu správně, že vaší doménou jsou zejména neobvyklé trasy?

Podpořte Reportér sdílením článku