Chutě Lucque & spol.

La Bottega Linka — podnik otevřený loni je už pátým bistrem La Bottega ve skupině Riccarda Lucqueho. Při příchodu vás zaujmou stylové lustry, když však dostanete jídlo, bude vás zajímat nejspíše právě jen to.

foto Marek Kučera

Jedním z nejúspěšnějších byznysmenů v oboru kvalitní gastronomie v Česku je Ital. Riccardo Lucque začínal kdysi jako šéfkuchař vybrané restaurace, dnes reprezentuje skupinu vyhlášených podniků, kterou vybudoval se svým dlouholetým českým spolupracovníkem. Vyšla třeba sázka na bistra La Bottega, v nichž se podává i prodává italské jídlo. Dnes už je jich pět a chystají se další.

Šťavnatý steak ze stařeného italského hovězího, který má navrchu foie gras a lanýže. Čokoládový fondant s omáčkou z bílé čokolády a s kokosovou zmrzlinou. Domácí ravioly plněné bramborami a pancettou, tedy italskou slaninou. Tatarák s nakyslými marinovanými houbami. Vyvážená rybí polévka s mušlemi ve skořápce a se zeleninou, která je jen ohřátá, takže má pořád nádech čerstvosti. Domácí italský chleba a domácí paštika.

Tato jídla ochutnáváte, když zkoumáte skupinu restaurací a bister reprezentovaných italským, v Česku působícím šéfkuchařem Riccardem Lucquem; ne, příprava na tento článek jedlíkovi opravdu nevadila. Také piják vína byl nadšen, třeba hned tak nezapomene na Pinot Grigio ročník 2014 z vinařství Franco Toros na hranicích Itálie a Slovinska.

To, co kdysi začalo jako příběh špičkového italského šéfkuchaře v Praze, se rozrostlo do obchodně úspěšné skupiny; přes dvě stě padesát lidí pracuje v restauracích vyšší třídy Aromi a La Finestra a pěti La Bottega – kvalitních bistrech spojených s obchody, pak je zde ještě škola vaření a e-shop. Vše spojuje Riccardo Lucque (a své místo v příběhu má i jeho česká manželka Irma); velmi důležitou roli ovšem hraje též Lucqueho dlouholetý český obchodní partner Ondřej Rákosník, na úroveň spoluvlastníků postoupil i mladý šéf jednoho z bister. A pak je zde tým kuchařů, číšníků a manažerů, Čechů a cizinců žijících v Česku, mezi nimi Italové, Dán či Francouz.

Dobrou pověst skupiny potvrzují rozmanitá ocenění. Riccardo Lucque získal cenu gastronomické organizace Accademia Italiana della Cucina za propagaci a ochranu italské kuchyně v zahraničí, veřejně ho chválí šéfkuchařská celebrita Zdeněk Pohlreich, přestože je částečně jeho konkurentem. Že nejde jen o úspěch mezi experty, ukazují ekonomické výsledky, respektive místo mezi podobnými, na lepší gastronomii zaměřenými firmami. S ročním obratem všech podniků blížícím se k 280 milionům se skupina šplhá do podobné kategorie jako Ambiente Tomáše Karpíška (například restaurace La Degustation či Eska nebo síť Lokál, což je ovšem franšíza, kdy si značku za poplatek a dodržování přísného standardu pronajímají jiní).

Při své cestě vzhůru museli Riccardo Lucque a spol. překonávat různé překážky. Dnes expandují bistra a obchody La Bottega; podoba skupiny ostatně není konečná, jejím rysem je značná pružnost.

Chceš jít do Ruska?

Podpořte Reportér sdílením článku