Digitální revoluce změní banky k nepoznání
8. listopadu 2015
Obvykle žertem odpovídám, že budu na Benecku využívat toho, že ostatní ještě střízlivějí a jsou volné tratě na běžky. Ale vážně řečeno se určitě budu věnovat tomu, čemu jsem se věnoval celý život, oblasti ekonomie a byznysu. Co to konkrétně bude, rád prozradím, až to budu mít celé připravené.
Budou soukromé a budou jak neziskového, tak byznysového charakteru. Samozřejmě se hodlám také naplno zabývat tím, co se odehrává v ekonomice na globální úrovni.
Kdo mě zná dobře, tak se spíše ptá, jak jsem mohl těch sedmnáct let vydržet. Tolik jsem fakt nikdy neplánoval. Mé předchozí mise byly obvykle sedmileté. Čekal jsem, že to bude stejné, a nakonec z toho bylo roků sedmnáct. Díky tomu, že se pořád něco neuvěřitelně zajímavého dělo a měnilo: privatizace spořitelny, její transformace, krize, pokrizové období, nové technologie, dramatická změna klientely. Myslím, že pět let v čele je tak akorát. Lépe skončit o pár hodin dříve než o minutu později. A pro odchod také potřebujete dobrého nástupce.
Byl i mým favoritem. Když jsme se s Andreasem Treichlem (šéf Erste Group – pozn. red.) o mém odchodu seriózně bavili, tak jsme se na tom shodli. Tomáš je odborníkem na retail, výborný obchodník a já myslím, že to je správný člověk do nadcházející doby digitalizace, která bude zajímavá, ale také nesmírně náročná.
Vybudovali jsme silný tým, který dokázal uvést v život zásadní strategické rozhodnutí − přetransformovat spořitelnu v multibrandovou banku. Nešlo vůbec jen o značky, o to, že jsme zavedli Erste Corporate Banking, Erste Premier a Blue. Každou z nich jsme naplnili zcela specifickým obsahem. Česká republika se totiž ukázala jako hodně diferencovaný trh, na rozdíl třeba od Slovenska.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.